.

Robocup

پروفسور «برنارد راث» از اعضای فدراسیون جهانی ربوکاپ که به عنوان سخنران در سمپوزیوم بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین حضور دارد، گفت: مسابقات ربوکاپ آزاد ایران سطح بالایی دارد و مانند مسابقاتی که در ژاپن و یا دیگر کشورها برگزار می شود، دارای لیگ های زیادی است.
وی ادامه داد: در ایران دانشجویان و یا دانش آموزان کم سنی را دیدم که بسیار خوب کار می کنند و ایده های خوبی دارند که این بسیار مهم است.

استاد دانشگاه استنفورد کالیفرنیا، مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران را هم سطح مسابقات جهانی ربوکاپ عنوان و خاطرنشان کرد: تنها تفاوت این مسابقات در تعداد تیم ها است، اما سطح کیفی مسابقات مانند مسابقات جهانی است. حضور تیم های مطرح جهان و تجهیزات بالای آن ها گویای این مطلب است.

پروفسور راث تصریح کرد: به نظرم علم رباتیک در ایران همانند کشورهایی مانند آمریکا، آلمان و ژاپن پیشرفت داشته و همه ی تجهیزاتی که در این کشورها وجود دارد در ایران هم دیده می شود و این کشور همراه با سایر کشورهای جهان در حال پیشرفت در علم رباتیک است.

وی در خصوص اهداف علم رباتیک در سطح جهان گفت: بیشتر سعی داریم کارهای سخت را به ربات ها بسپاریم و البته ارتباط ربات با انسان ها را نیز بیشتر کنیم تا مردم فکر نکنند که ربات یک ماشین است؛ اما قطعا نمی توانیم ربات را به یک انسان تبدیل کنیم، با این حال ارتباط نزدیک با ربات ها دور از دسترس نیست. در آینده ربات ها با ما حرف می زنند، عکس العمل نشان می دهند، شاد یا غمگین می شوند البته نه به شکل یک انسان؛ اما رسیدن به این اهداف در کوتاه مدت میسر نیست.

سخنران سمپوزیوم بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی ادامه داد: ربات ها باید به زندگی انسان ها کمک کنند، به طور مثال موبایل هم یک جور ربات است که استفاده های زیادی برای ما دارد و به زندگی ما کمک می کند، اما در گذشته این طور نبود.

پروفسور راث تصریح کرد: برگزاری سمپوزیوم بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و کنفرانس های مشابه باعث به اشتراک گذاشتن اطلاعات می شود و همه می توانند از کارها و تحقیقات یکدیگر مطلع شوند و این باعث پیشرفت علم رباتیک می شود.

استاد دانشگاه استنفورد کالیفرنیا در پایان شرایط میزبانی و برگزاری مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران 2014 را بسیار مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: همه ی لیگ ها به طور منظم برگزار می شوند و همه چیز در این جا ایده آل است.

.

.

منبع:

http://hitna.ir

.

.