.

.

جنگ ستارگان

.

نزدیک به 40 سال پیش اولین نسخه ی فیلم «جنگ ستارگان» در سراسر دنیا به اکران درآمد و با اقبال فوق العاده ی مردم و به ویژه جوانان روبرو شد. در تهران هم این فیلم بر پرده ی سینما «شهرقصه» به نمایش درآمد.

جلوه های ویژه ی این فیلم به قدری نو و بدیع و شگفتی آور بودند که تماشاچی را در جای خود میخکوب کرده بودند و ضربان قلب او را بالا و پایین می آوردند.

.

اقبال مردم از اولین نسخه ی فیلم جنگ ستارگان در 37 سال پیش

صحنه ای اقبال مردم اروپا از اولین نسخه ی فیلم جنگ ستارگان در 37 سال پیش

.

ما حالا، به مناسبت اکران نسخه ی جدید این فیلم، با درج تصویر صفحات مجله ی «رادیو-تلویزیون : نخستین نشریه ی فنی برای رادیوآماتورها و مهندسان رشته ی الکترونیک در ایران» که گزارش جالبی از این فیلم را به قلم شیوای «مهندس ر. متوجه» نویسنده ی قدیمی ترین مجلات الکترونیک کشور، به چاپ رسانده بود، یادی می کنیم از خشت اولِ سری فیلم های «جنگ ستارگان» و معرفی آن در ایران.

.

روی جلد مجله ی رادیو-تلویزیون شماره 31 مرداد 2537

.

صفحه 1 از مقاله «جنگ ستارگان»

.

صفحه 2 از مقاله «جنگ ستارگان»

.

صفحه 3 از مقاله «جنگ ستارگان»

.

صفحه 4 از مقاله «جنگ ستارگان»

.

درباره ی مجله ی «رادیو-تلویزیون» که به عنوان «ویژه نامه ی مجله ی دانشمند» به چاپ می رسید، باز هم خواهم نوشت.

.

.

مطالب مرتبط:

شما هم می توانید یک لیزر گازی بسازید

.

.

www.etesalkootah.ir ||   2016-01-03 © 

2015 www.etesalkootah.ir  © All rights reserved.

تمامی حقوق برای www.etesalkootah.ir محفوظ است. بیان شفاهی بخش یا تمامی یک مطلب از www.etesalkootah.ir در رادیو،  تلویزیون و رسانه های مشابه آن با ذکر واضح "اتصال کوتاه دات آی آر" بعنوان منبع مجاز است. هر گونه  استفاده  کتبی از بخش یا تمامی هر یک از مطالب www.etesalkootah.ir در سایت های اینترنتی در صورت قرار دادن لینک مستقیم و قابل "کلیک" به آن مطلب در www.etesalkootah.ir مجاز بوده و در رسانه های چاپی نیز در صورت چاپ واضح "www.etesalkootah.ir" بعنوان منبع مجاز است.