.

.

گفتنی‌ها در مورد خصایل انسان‌دوستانه و مترقی استیون هاوکینگ، فیزیک‌دان برجسته‌ی بریتانیایی، بسیار است و در دو هفته‌ای که از درگذشت او می‌گذرد در بسیاری از رسانه‌ها به زندگی‌نامه و خصوصیات اخلاقی و اجتماعی او پرداخته شده است. از میان فعالیت‌های اجتماعی هاوکینگ می‌توان از پیوستن او به جنبش ضدجنگ در بحبوحه‌ی بمباران مردم ویتنام توسط ارتش آمریکا، شرکت در کمپین تحریم علمی اسراییل، و اعلان خواسته‌اش برای پایان دادن به جنگ سوریه در سال 2014 نام برد.

در اینجا، اما، ویدیوی کوتاهی را از او می‌بینیم که در آن آرزو می‌کند بار دیگر ایران را ببیند:

.

روزی که استیون هاوکینگ فارسی حرف زد

.

این فیلم به صورت آماتوری در جشنی که «دکتر کامران وفا» به افتخار استیون هاوکینگ ترتیب داده بودند، گرفته شده، و مهمانان حاضر در این مراسم به خاطر بیان کلماتی به زبان پارسی توسط استیون هاوکینگ غافل‌گیر می‌شوند.

امروز، 31 مارس 2018، پیکر استیون هاوکینگ به خاک سپرده شد.

.

.

منبع: یوتیوب

.

.

مطالب مرتبط: مِهبانگ

.

.

www.etesalkootah.ir ||   2018-04-01 © 

2015 www.etesalkootah.ir  © All rights reserved.

تمامی حقوق برای www.etesalkootah.ir محفوظ است. بیان شفاهی بخش یا تمامی یک مطلب از www.etesalkootah.ir در رادیو،  تلویزیون و رسانه های مشابه آن با ذکر واضح "اتصال کوتاه دات آی آر" بعنوان منبع مجاز است. هر گونه  استفاده  کتبی از بخش یا تمامی هر یک از مطالب www.etesalkootah.ir در سایت های اینترنتی در صورت قرار دادن لینک مستقیم و قابل "کلیک" به آن مطلب در www.etesalkootah.ir مجاز بوده و در رسانه های چاپی نیز در صورت چاپ واضح "www.etesalkootah.ir" بعنوان منبع مجاز است.

.