.

.

رادیوآماتوری در ایران در کجا قرار دارد؟

امروز، نسبت به سال‌ها و دهه‌های گذشته، رادیوآماتوری کشور گام‌های بسیار بلندی برداشته است. در سالی که گذشت، اولین انجمن رادیوآماتوری ایران با نام «انجمن رادیوآماتوری پارسیان-1» برپا شد و به شکل یک تشکّل تحت حمایت قانون شناخته شد. در این سال اردوی رادیوآماتوری با همکاری رادیوآماتورهای ایران و روسیه در جزیره‌ی شیف بوشهر در خلیج فارس با موفقیت برگزار گردید. در همین سال با همکاری «دانشکده علمی-کاربردی پست و مخابرات» و «انجمن رادیوآماتوری پارسیان» اولین دوره‌ی مهارت‌آموزی با نام «کارگاه الکترونیک ، مخابرات و فن ارتباطات رادیویی» برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در رشته‌های الکترونیک و مخابرات و رشته‌های وابسته برگزار شد و با اقبال غیرقابل انتظاری روبرو گشت.

هنگامی به ارزش این حرکت‌ها پی می‌بریم که بدانیم با و جود کوشش و پی‌گیری های خستگی‌ناپذیر دوستداران رادیوآماتوری، طی نیم قرن گذشته هیچ‌گونه فعالیت موثری در زمینه‌ی رادیوآماتوری در کشور به ثمر ننشسته بود و تلاش‌های دوستداران رادیوآماتوری همواره به در بسته می‌خورد.

خوشبختانه مدیریت فعلی در وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با رویکردی واقع‌بینانه و مثبت راه رادیوآماتوری را در ایران گشود و امید است با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های ضروری، به پیشرفت این سرگرمی علمی و البته بسیار بااهمیت هر چه بیشتر یاری رساند.
باعث کمال خوشوقتی است که سرکار خانم مهندس محسنی، رئیس اداره رادیویی و معاونت محترم سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در هفته‌ی گذشته طی یک پیام اینستاگرامی روز جهانی رادیوآماتوری را به زیبایی و با کلماتی امیدبخش به رادیوآماتورهای ایران تبریک گفتند.

.

خانم مهندس محسنی رئیس اداره رادیویی و معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

.

نویسنده‌ی این سطور از توجه و عنایت سرکار خانم مهندس محسنی نسبت به امر رادیوآماتوری صمیمانه سپاس‌گزاری کرده و برای ایشان و دیگر مدیران پرتلاش و دلسوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی آرزوی پیروزی و توفیق در خدمت به مردم دارد.

.

.

www.etesalkootah.ir ||   2019-04-24© 

2015 www.etesalkootah.ir  © All rights reserved.

تمامی حقوق برای www.etesalkootah.ir محفوظ است. بیان شفاهی بخش یا تمامی یک مطلب از www.etesalkootah.ir در رادیو،  تلویزیون و رسانه های مشابه آن با ذکر واضح "اتصال کوتاه دات آی آر" بعنوان منبع مجاز است. هر گونه  استفاده  کتبی از بخش یا تمامی هر یک از مطالب www.etesalkootah.ir در سایت های اینترنتی در صورت قرار دادن لینک مستقیم و قابل "کلیک" به آن مطلب در www.etesalkootah.ir مجاز بوده و در رسانه های چاپی نیز در صورت چاپ واضح "www.etesalkootah.ir" بعنوان منبع مجاز است.

.