.

یونی تری روباتیکز نسخه چینی بوستون داینامیکز

.

شرکت چینی Unitree Robotics به ویژه با آخرین ساخته‌های خود: ربات چهارپای Go2، ربات انسان‌نمای H1 و ربات چهارپا با درجه‌ی صنعتی B2 پیشرفت‌های چشم‌گیری در زمینه رباتیک داشته است

ربات Go2 نشان‌دهنده‌ی یک پیشرفت بزرگ در رباتیک چهارپا است و دارای برتری‌های چندی نسبت به پیشینیان خود است. این دستگاه مجهز به LIDAR* با زاویه فوق عریض 4 بعدی برای تشخیص بهتر زمین است، دارای قابلیت های هوش مصنوعی از طریق GPT برای تعامل بهتر با کاربر، و سخت افزار بهبود یافته از جمله موتور با کارایی بالا و عمر باتری بیشتر است. پیشرفت‌های نرم‌افزاری به Go2 اجازه می‌دهد تا بهتر با سطوح و زمین‌های مختلف سازگار شود و حتی به صورت آفلاین به دستورات صوتی پاسخ دهد. علاوه بر این، می تواند طیف وسیعی از لوازم جانبی با کارایی بالا را حمل کند و به لطف فناوری پیشرفته خود، از جمله بازوی رباتیک سروو و ماژول‌های پردازش داده با کارایی بالا، می تواند وظایف پیچیده‌ای مانند نگهبانی، بازرسی و ضبط را انجام دهد.

.

ربات چهارپای ساخت یونی تری روباتیکز چین

.

از سوی دیگر، ربات انسان‌نمای H1 به دلیل شکستن رکورد سرعت جهان و رسیدن به سرعت 3.3 متر بر ثانیه خبرساز شد. قد آن 1805 میلی متر، وزن آن حدود 47 کیلوگرم است و می‌تواند تا 30 کیلوگرم بار حمل کند. طراحی پیشرفته‌ی H1 پنج درجه آزادی در هر پا و چهار درجه در هر بازو فراهم می‌کند و تحرک و چابکی چشم‌گیری را عرضه می‌کند. این ربات روی سر خود مجهز به دوربین حسگر عمق RealSense D435i ساخت اینتل، و ماژول Livox MID360 LiDAR است که تصاویر دریافتی را توسط دو ریزپردازنده‌ی اینتل از تیپ Core i7-1265U به صورت بلادرنگ پردازش می‌کند. H1 دارای طیف گسترده‌ای از توانایی‌ها از جمله رقص، ناوبری بر پله‌ها و پرش به بالا است که این حرکات توسط موتورهای الکتریکی M107 انجام می‌شود.

.

ربات انسان نمای همه کاره ساخت یونی تری روباتیکز چین

.

در نهایت، ربات چهارپای B2 بهتر، قوی‌تر و سریع‌تر از نسل قبلی خود B1 توصیف شد. B2 که برای اتوماسیون صنعتی، بازرسی، نجات اضطراری، گشت‌های امنیتی و آموزش طراحی شده است، به لطف مجموعه حسگرهای خود، از جمله دوربین‌های اپتیکال HD، دوربین‌های حسگر عمق و LiDAR، می‌تواند به طور مستقل بر سطوح و زمین‌های ناهموار حرکت کند. او به سرعت دویدن قابل توجه 6 متر در ثانیه می‌رسد و می‌تواند بیش از 1.6 متر به صورت افقی بجهد. B2 می‌تواند تا 40 کیلوگرم بار در هنگام راه رفتن و تا 120 کیلوگرم در هنگام ایستادن حمل کند. دوام شارژ باتری آن اجازه می‌دهد با یک بار شارژ، حتی در زیر بار، تا پنج ساعت کار کند. درایوهای مفصل پای آن 170 درصد گشتاور بیشتری نسبت به B1 ارائه می‌دهند که انعطاف‌پذیری و پایداری آن را برای کاربردهای صنعتی بهبود بخشیده است.

 

این پیشرفت‌ها تأکیدی بر تعهد شرکت یونی‌تری‌رباتیکز به نوآوری در رباتیک است و توانایی‌های این شرکت را در توسعه ربات‌های همه‌کاره که می‌توانند در زمینه‌های مختلف، از جمله سرگرمی، آموزش، مراقبت‌های پزشکی و کاربردهای صنعتی استفاده شوند، نشان می‌دهد.

.

توسعه پایدار هدف یونی تری روباتیکز چین است

.

اطلاعات بیشتر در مورد موضوع این مقاله را در «یونی‌تری‌رباتیکز» ببینید.

.

.

پانویس‌ها:

* LIDAR کوتاه‌شده‌ی Light Detection And Ranging است و روشی اپتیکی در رادارها برای اندازه‌گیری فاصله و سرعت است.

.

.

مطالب مرتبط:

لیدار – به زبان ساده

لیدار

تکنولوژی لیدار LIDAR چیست و چه کاربردی در نقشه برداری دارد؟

آشنایی با سورنا: روبات ملی انسان نمای نسل چهارم ایران

اختراع ربات کروی دوزیست توسط یک جوان ایرانی

.

.

منبع:

سایت بریکس امروز

.

.

www.etesalkootah.ir ||   2024-09-02 © 

2015 www.etesalkootah.ir  © All rights reserved.

تمامی حقوق برای www.etesalkootah.ir محفوظ است. بیان شفاهی بخش یا تمامی یک مطلب از www.etesalkootah.ir در رادیو،  تلویزیون و رسانه‌های مشابه آن با ذکر واضح "اتصال کوتاه دات آی آر" بعنوان منبع مجاز است. هر گونه  استفاده  کتبی از بخش یا تمامی هر یک از مطالب www.etesalkootah.ir در سایت های اینترنتی در صورت قرار دادن لینک مستقیم و قابل "کلیک" به آن مطلب در www.etesalkootah.ir مجاز بوده و در رسانه‌های چاپی نیز در صورت چاپ واضح "www.etesalkootah.ir" بعنوان منبع مجاز است.

.