.

.

Terminator-600

.

«استیو وازنیاک» که یکی از موسسان «اپل» است، همراه با «استفان هاوکینگ»، «الون ماسک» و بیش از هزار نفر امضا کننده ی دیگر در یک نامه ی سرگشاده خواهان آن شده اند که "مسابقه ی تسلیحاتی در زمینه ی کاربرد «هوش مصنوعی» در امور رزمی و نظامی متوقف شود و «پهپادهای خودمختارِ قاتل» کنار گذاشته شوند. این نامه به مناسبت یک همایش هوش مصنوعی در شهر بوئنوس آیرس منتشر شد.

"فن آوری هوش مصنوعی به نقطه ای دست پیدا کرده که تا چند سال، و نه چند ده سال دیگر، به کار گیری عملی آن ، فارغ از نقطه نظرات حقوقی-قانونی، کاملاً ممکن شده است." این موضوع چیزهای زیادی در بر دارد: در این نامه می خوانیم که سلاح های خودمختار، پس از اختراع باروت و بمب اتمی، به عنوان انقلاب سوم در فن آوری تسلیحاتی معرفی می شوند.

.

150728-Killer-AI_3-1

.

برای امضاکنندگان مهم است که پیشرفت در مسایل مربوط به هوش مصنوعی و ربات های خودمختار به مسیرهای غلط هدایت نشوند. در غیر این صورت، باید روی تعداد بی شماری قربانی از انسان ها در آینده حساب باز کرد. از همین حالا می بایستی به این پرداخت که از شکل گرفتن یک مسابقه ی جهانی تسلیحاتی روی سامانه های تسلیحاتی خودمختار پیش گیری شود.

از میان امضا کنند گان این نامه ی مخالفت با گسترش ربات های رزمی و هوش مصنوعی قاتل (Killer-AI) می توان به نام هایی همچون «الون ماسک» مدیر کمپانی «تسلا» ، استفان هاوکینگ فیزیکدان بزرگ، و حتی «دمیس هاسابیس» رئیس بخش ذهن عمیق کمپانی گوگل اشاره کرد.

.

.

منابع و لینک های مرتبط:

طنزک: بمب هوشمند
Apple Mitgründer Ächtung von autonomen Kampfroboter

Killer AI? Let's solve the smaller problems first

AI experts: say "NO" to autonomous killer robots
Elon Musk takes on killer robots

.

.

www.etesalkootah.ir ||   2015-07-28 © 

2015 www.etesalkootah.ir  © All rights reserved.

تمامی حقوق برای www.etesalkootah.ir محفوظ است. بیان شفاهی بخش یا تمامی یک مطلب از www.etesalkootah.ir در رادیو،  تلویزیون و رسانه های مشابه آن با ذکر واضح "اتصال کوتاه دات آی آر" بعنوان منبع مجاز است. هر گونه  استفاده  کتبی از بخش یا تمامی هر یک از مطالب www.etesalkootah.ir در سایت های اینترنتی در صورت قرار دادن لینک مستقیم و قابل "کلیک" به آن مطلب در www.etesalkootah.ir مجاز بوده و در رسانه های چاپی نیز در صورت چاپ واضح "www.etesalkootah.ir" بعنوان منبع مجاز است.