.

.

خوب، ماجرایی که در همسایگی پیش آمد باعث شد جدی‌تر به موضوع فکر کنم. نهایتاً این مساله یک تخلف فنی به حساب می‌آمد، زیرا من از سال 1376 مجوز رادیوآماتوری داشتم، فقط تمدید نشده بود. به فکر افتادم که سری به سازمان تنظیم مقررات رادیویی بزنم و ببینم چه خبرهای تازه‌ای هست.

به سازمان رفتم. در آن زمان کارمندانی به نام‌های خانم جنگجو و خانم اعتصامی در رابطه با کار رادیوآماتوری فعالیت می‌کردند. من هر چقدر داخل مدارکم را جستجو کرده بودم اثری از مدارک رادیوآماتوری یافت نمی‌شد.

من به ایشان گفتم که سن من الان بالای 50 سال است و از 16 سالگی در حال تلاش برای گرفتن مجوز کار رادیوآماتوری هستم، چقدر دیگر باید صبر کنم؟ من در مدت باقیمانده زندگی فرصت زیادی برایم باقی نمانده است. لطفا هر کاری از دست شما برمی‌آید انجام دهید.

در اینجا یکی از کارمندها زحمت کشید و به آرشیو قدیمی که در ساختمان دیگری قرار داشت مراجعه کرد و برای رفتن به آنجا از سازمان خارج شد و با استفاده از تاکسی یا خودرو شخصی به آنجا رفت و با مراجعه به بایگانی در زیرزمین ساختمان توانست کارت دوم من را بیابد و از آن کپی بگیرد و کپی را برای من بیاورد.

من مدت زیادی به دنبال این کارت در خانه جستجو کرده بودم و هیچ اثری از آن نیافته بودم (البته حدود یک سال بعد آن را در انبار قطعات صنعتی خودم، در لای یک کتاب آموزشی میکروپروسسور بر پایه 68000 یافتم!).

موضوع جالب سوالی بود که مسوولین سازمان از من پرسیدند و آن این بود که "آیا الان شما در خانه فرستنده‌گیرنده دارید و از آن استفاده می‌کنید؟"

پاسخ من البته مثبت بود!

سوال کردند: "چقدر برد دارد و تا کجا می‌توانید ارتباط برقرار کنید؟"

گفتنم: "محدودیتی ندارد. کل کره زمین را زیر پوشش دارم!"

سوال کردند: "آیا استفاده شما از فرستنده و گیرنده بانی مزاحمت برای ارگان‌هایی مانند پلیس نیست؟"

گفتم: "اصلا و ابدا! به دلیل این که حوزه فعالیت من در باند اچ.اف. و حدود فرکانس 14 مگاهرتز است و حدود فعالیت ارگان‌ها بالای 120 مگاهرتز است. حتی اگر بیسیم آنها در محدوده 10 متری داخل خانه ما باشد و فیلترهای مورد استفاده من بدترین حالت را داشته باشد، کماکان آنها وجود دستگاه‌های من را حس نمی‌کنند."

با پیدا شدن این کارت که در نوشته بالا به آن اشاره کردم و درخواست از سازمان و پایان یافتن زمان ریاست (آقای) احمدی‌نژاد، و همچنین زحمات آقایان رضا باطبی (صحبت با وزیر ارتباطات در نمایشگاه)، علی قنبری و خودم (پیگیری ارتباط با وزیر در همان نمایشگاه) و عوامل موثر دیگر که من از آنها اطلاع نداشته‌ام و هنوز هم ندارم، راه افتادن جریان فعالیت رادیوآماتوری کلید خورد.

ادامه دارد...

قسمت 9

قسمت 7

.

.

مطالب مرتبط:

سر و جان فدای کریستال کوارتز

از یادداشت های یک رادیوآماتور

.

.

www.etesalkootah.ir ||   2018-02-17 © 

2015 www.etesalkootah.ir  © All rights reserved.

تمامی حقوق برای www.etesalkootah.ir محفوظ است. بیان شفاهی بخش یا تمامی یک مطلب از www.etesalkootah.ir در رادیو،  تلویزیون و رسانه های مشابه آن با ذکر واضح "اتصال کوتاه دات آی آر" بعنوان منبع مجاز است. هر گونه  استفاده  کتبی از بخش یا تمامی هر یک از مطالب www.etesalkootah.ir در سایت های اینترنتی در صورت قرار دادن لینک مستقیم و قابل "کلیک" به آن مطلب در www.etesalkootah.ir مجاز بوده و در رسانه های چاپی نیز در صورت چاپ واضح "www.etesalkootah.ir" بعنوان منبع مجاز است.

.